PEUGEOT 208 fremstår i ny drakt. Den nye generasjonen har blitt en stilsikker bil, mer sportslig og elegant enn noensinne. Sett deg inn og bli med ut på en spennende kjøretur. Vi tror du vil la deg forføre!

EKSTERIØR DESIGN

PEUGEOTs designere hadde som mål å gjøre PEUGEOT 208 mer attraktiv og selvsikker, og å gi bilen en tydeligere identitet. Samtidig ville de gjøre den mer robust og gi den et kvalitetsløft.

FRISK OG SPENNENDE DESIGN

Den nye PEUGEOT 208 har blitt en urban kombimodell med særpreg; en oppdatert og stilig modell med elegante og sportslige linjer, moderne, dynamiske proporsjoner (kortere overheng og lavere) og forseggjort stil (fint avrundede sider, vinduslister i krom).

SPORTSLIG OG ELEGANT

Støtfangeren foran har fått skarpere linjer som gir et mer atletisk inntrykk. Grillen har blitt større med en ny og kraftigere ramme og er nå helt integrert i støtfangeren.
Den nye designen understrekes av de nye tofargede frontlyktene med innramming i sort og krom, som gir et mer markant utseende, og en eksklusiv LED-lyssignatur.

EN LYSENDE PERSONLIGHET

De nye baklysene med 3D LED-klor er svært iøynefallende med sitt særpregede utseende, en varm rødfarge og 3D-effekt.
De nye lysene med tre klor – en av PEUGEOTs designsignaturer – er brukt i samtlige modeller i den nye PEUGEOT 208-serien.

NYE, MODERNE LAKKFARGER

Den nye PEUGEOT 208-serien kommer nå med noen nye og friske lakkfarger og lakktyper (standard lakk, metallic lakk, perlemorslakk og matt lakk). Paletten teller nå hele tolv varianter og er satt sammen for å svare på den stadig økende etterspørselen etter særpreg og eksklusivitet.

 Den nye metallic lakken Orange POWER er ungdommelig, dynamisk og frisk. Med en skinnende effekt som glitrer i solen er dette en moderne og sprudlende farge som får fram det beste i så vel bilen som sjåføren.

STRUKTURLAKK

Den nye PEUGEOT 208 kan også leveres med to helt nye og innovative matt lakk som kombinerer matt og satinert: ICE Grey og ICE Silver.

Disse spennende nyvinningene er med på å gi bilen særpreg, og siden lakken skifter karakter med lyset, fremhever den også bilens elegante linjer og dynamiske karakter. Den litt ru overflaten er helt unik og fremhever at PEUGEOT 208 er en robust bil som tar godt vare på fører og passasjerer.

De nye lakkvariantene er mer slitesterke og enklere å vedlikeholde enn tradisjonell matt lakk. De er dessuten svært ripebestandige og tåler hyppig vask godt, både høytrykks- og børstevask. Og siden de nå har blitt standard på modeller som produseres i stor skala, er de endelig tilgjengelige for alle.

INDIVIDUELLE LØSNINGER FOR EKSTERIØRET

Nye PEUGEOT 208 kan leveres med pakker som lar deg tilpasse eksteriøret helt etter din egen smak.

Her kombineres høyglansede, sorte effekter (på rammen rundt grillen, kanten rundt tåkelysene, sidespeilene) med små fargeklatter ("EQUALIZER"-grill med farget 3D-effekt, PEUGEOT-skrift foran og bak, ramme rundt tåkelys og blinklys).

- Med sine fargede detaljer er LIME Yellow-pakken både iøynefallende, moderne og stilig.

- MENTHOL White-pakken gir en dynamisk og elegant stil med detaljer i hvitt.

FELGER

Nye felger leveres til hele serien, fra 15-tommers NIOBIUM-hjulkapsler til de nye 16-tommers aluminiumsfelgene TITANE. Ulike typer 16- og 17-tommers aluminiumsfelger er nå også tilgjengelig som ekstrautstyr, og understreker den eksklusive stilen: lakkerte felger, tofargede felger eller felger med et originalt utseende laget med sekvensiell diamantskjæring eller lasergravering.

PEUGEOT i-Cockpit

PEUGEOT i-Cockpit har en naturlig, ergonomisk utforming som øker kjøregleden og gjør bilen enklere å manøvreremed stor presisjon. Kombinert med en stor 7-tommers berøringsskjerm og det hevede instrumentpanelet gir det kompakte rattet godt grep og en umiddelbar og intens kjøreopplevelse.

DE VIKTIGE DETALJENE

Interiøret har fått en moderne og ryddig design som står fint i stil til eksteriøret. De lyse, men likevel tydelige linjene på dashbordet, de katteøyeinspirerte luftdysene på begge sider av dashbordet og de «fasetterte» elementene er eksempler på hvordan hver minste lille detalj er nøye gjennomtenkt.
Det varmformede dashbordpanelet er behagelig, mykt å ta på og har fått en uttrykksfull design som gir dashbordet en enda mer eksklusiv finish.

AVANSERT INSTRUMENTPANEL

Det høyt plasserte instrumentpanelet gir deg full oversikt over de analoge instrumentskivene uten å flytte blikket fra veien. Selve instrumentene gjenspeiler det høye presisjonsnivået i bilens mekanikk. Panelets enkle, elegante design med hvit belysning og skjermen som er plassert i midten av bilen, gjør det enkelt å lese av presise kjøredata. Du har all vesentlig informasjon lett tilgjengelig uten å måtte ta øynene vekk fra veien.

KOMPAKT RATT

Sammen med de kompakte utvendige målene på den nye PEUGEOT 208 (total lengde er under fire meter) gjør det kompakte rattet bilen smidig og svært lettmanøvrert. Fra og med utstyrsnivå tre er rattet nå kledd med mykt, fullnarvet skinn, noe som bygger opp om den lune og eksklusive atmosfæren i interiøret.

BERØRINGSSKJERM

Den store berøringsskjermen på 7 tommer er enkel i bruk og gir enkel tilgang til et bredt spekter av funksjoner. Den har dessuten det siste innen tilkoblingsmuligheter, med Bluetooth- og USB-tilkoblinger samt mulighet for strømming og avspilling av lyd- og videomateriale.

INDIVIDUELLE LØSNINGER FOR INTERIØRET

Nye PEUGEOT 208 kan leveres med pakker som lar deg tilpasse interiøret helt etter din egen smak.
Med disse pakkene får du et moderne og eksklusivt interiørmiljø fullt av elegante detaljer, fra sportsseter og forkrommede luftdyser til fargede detaljer på seter, ratt, dashbord og dørpaneler.

- MENTHOL White-pakken gir en dynamisk og elegant stil med detaljer i hvitt.
- Med sine fargede detaljer erLIME Yellow-pakken både iøynefallende, moderne og stilig.

KOMPAKT OG LETTMANØVRERT

Den nye PEUGEOT 208 føler seg hjemme både i byen og på landeveien, og er derfor svært godt egnet som hverdagsbil, og ryggekamera og -sensoren(oppdager skjulte hindringer ved rygging) og Park Assist (aktiv parkeringshjelp for lukeparkering eller parkering i parkeringslommer ved hastigheter på under 7 km/t) gjør det også enkelt å parkere

De kompakte utvendige målene til den nye PEUGEOT 208 (total lengde er under fire meter) og det kompakte rattet gjør bilen smidig og svært lettmanøvrert.

HJULOPPHENG

Den nye PEUGEOT 208 er utviklet for å gi fremragende kjøreegenskaper. Det er mulig takket være de svært effektive PureTech- og BlueHDi-motorene, som kombinerer allsidighet og økonomi uten å gi avkall på de gode kjøreopplevelsene.
I tillegg til PEUGEOT i-Cockpit og det kompakte rattet, hjuloppheng tilpasset de forskjellige motorene og en vekt som er optimert for å gi best mulig reaksjonsevne, har PEUGEOT 208 et understell som gir en perfekt balanse mellom høy komfort og overlegne kjøreegenskaper. For deg betyr det mange gode opplevelser bak rattet.

LED-FRONTLYKTER

Med en innramming i sort og krom, som gir den karakteristiske fasongen, samt en avansert LED-lyssignatur gir frontlyktene den nye PEUGEOT 208 et skarpere, stiligere og mer særpreget utseende. Samtidig lyser de godt opp, ikke minst langs veikanten og i skarpe svinger.

AVANSERTE LYKTER

En  spesielt iøynefallende detalj på den nye PEUGEOT 208 er de nye, røde 3D LED-klor. Lysene med tre klor – en av PEUGEOTs designsignaturer – bygger på avansert teknologi og er brukt i samtlige modeller i den nye PEUGEOT 208-serien.

MIRROR SCREEN

Mirror Screen-funksjonen gjør det mulig å bruke apper på en Mirrorlink®-kompatibel smarttelefon eller med CarPlay® via bilens 7-tommers berøringsskjerm.
For å oppnå best mulig lesbarhet og sikkerhet i bilen, har de kompatible appene fått et grensesnitt som er spesialtilpasset bruk under kjøring.

PEUGEOT Connect-apper

Tjenestene er tilgjengelige fra PEUGEOT 208s 7-tommers berøringsskjerm og forutsetter en 3G-nøkkel (ekstrautstyr) og et abonnement (foreløpig ikke tilgjengelig i Norge).
Leveres som en pakke med 18 tjenester som gir føreren tilgang til praktisk informasjon i sanntid, og som forenkler den daglige kjøringen. Blant tjenestene finner vi oversikt over parkeringsplasser og drivstoffpriser i nærheten, trafikkinformasjon, værmelding, turistinformasjon fra både den røde og den grønne Michelin-guiden, telefonkatalog, TripAdvisor- og Coyote-appene (foreløpig ikke tilgjengelig  i Norge).

Link MyPeugeot

Denne appen bruker en Bluetooth®-forbindelse i kombinasjon med bilens berøringsskjerm. Dermed kan data overføres direkte fra bilen og til en kompatibel smarttelefon (f.eks. data om geolokalisering, tilbakelagt distanse, drivstofforbruk eller eventuelle varsellamper på displayet som har slått seg på), og du kan få tilgang til følgende tjenester:

  • Maintenance and alerts: Systemet husker datoen for neste vedlikeholdskontroll.
  • Find My Car: Hjelper deg å finne tilbake til der du parkerte bilen.
  • Last Mile Guidance: Viser deg vei til bestemmelsesstedet til fots når du har parkert bilen (forutsetter en navigasjonsapp).
  • Distance left: Sjekker drivstoffmåleren og hvor langt du kan kjøre på det du har igjen på tanken, mellom to kjøreturer.
  • Journey statistics: Etter ankomst til bestemmelsesstedet kan du se statistikk for den tilbakelagte turen: varighet, gjennomsnittlig drivstofforbruk og tilbakelagt distanse.

PEUGEOT Connect-pakker

For å øke komforten og sikkerheten ytterligere tilbyr vi nå tre nettbaserte servicepakker:
Monitoring Pack: en virtuell servicehåndbok (holder automatisk oversikt over kilometerstand og planlagt vedlikehold) og veiledning til miljøbevisst kjøring (skreddersydde tips basert på kjørestil).
Mapping Pack: geolokalisering, hjelp til å finne hvor bilen er parkert, e-postvarsler når bilen er i bruk (unntatt der sone og/eller timeplan(er) er angitt på forhånd) og oversikt over pågående og tilbakelagte reiser
Tracking Pack: hvis bilen skulle bli stjålet, kommuniserer tjenesten med de relevante politimyndighetene, slik at disse kan spore opp bilen.
           

ACTIVE CITY BRAKE

 Active City Brake-teknologi (automatisk bremsing ved risiko for kollisjon i bytrafikk) er en ny teknologi som gjør det lettere å unngå ulykker eller minske konsekvensene av dem dersom føreren ikke reagerer raskt nok ved kjøring i bygater i mindre enn 30 km/t.
 En lasersensor med liten rekkevidde (Lidar) montert ved frontruten registrerer hindringer som stillestående biler eller biler som kjører i samme retning. Når den oppdager en hindring, gir sensoren automatisk signal om å sette inn maksimal bremsekraft og dermed unngå eller begrense konsekvensene av et sammenstøt gjennom å redusere kollisjonshastigheten. Under visse omstendigheter vil til og med systemet stoppe bilen helt, slik at en kollisjon unngås.

STRUKTUR

Den nye PEUGEOT 208 har en ultralett karosseristruktur designet og utviklet for å gi høy presisjon og for å absorbere mest mulig energi fra et eventuelt sammenstøt, slik at konsekvensene blir minst mulig for bilen, føreren, eventuelle passasjerer og andre involverte.
Resultatet er en robust, men likevel lett bil (fra 975 kg avhengig av valgt versjon) som gir stor fleksiblitet, optimalt drivstofforbruk og maksimal kjøreglede.

KOLLISJONSPUTER

I tilfelle kollisjon er nye PEUGEOT 208 som standard utstyrt med seks kollisjonsputer som skal gi ekstra god beskyttelse til fører og passasjerer:
• To frontkollisjonsputer beskytter førerens og forsetepassasjerens hode og overkropp ved en eventuell frontkollisjon.
• To sidekollisjonsputer foran beskytter føreren og forsetepassasjeren ved et eventuelt sammenstøt fra siden.
• To kollisjonsputegardiner foran og bak beskytter hodene til personene foran og bak i bilen.

ESP

Samtlige modeller i 208-serien leveres som standard med ESP (elektronisk stabilitetskontroll) som kan slås av og på. ESP-systemet omfatter ASR (antispinn), DSC (dynamisk stabilitetskontroll), EBA (nødbremsassistanse), ABS (blokkeringsfrie bremser) og EBFD (elektronisk bremsekraftfordeling).

STATISKE ADAPTIVE LYS

I nærlys- eller kjørelysfunksjonen, når blinklyset settes på eller rattet dreies over en bestemt vinkel, sørger denne funksjonen for at tåkelysene foran lyser opp kurvens innersving ved hastigheter under 40 km/t (f.eks. ved kjøring i bygater, på svingete veier, i veikryss eller i forbindelse med parkering).

PEUGEOT Connect SOS (nødoppringing) og Assistance

PEUGEOT gjør det enklere å gjøre nødanrop over hele Europa. Når hvert minutt teller, kan du være trygg på at du får svar raskt via PEUGEOT Connect SOS.

• Automatisk nødanrop: Dersom kollisjonsputene eller de pyrotekniske sikkerhetsbeltene utløses, sender bilen automatisk ut et nødanrop uten at føreren trenger å foreta seg noe. PEUGEOT Connect SOS vil deretter lokalisere bilen, opprette telefonkontakt med personene i bilen og sende ut hjelp etter behov. Telefonsamtalen kan føres på bileierens morsmål.

• Manuelt nødanrop: Skulle du være vitne til eller oppleve en kritisk situasjon (f.eks. et illebefinnende eller et overfall), kan du ringe PEUGEOT Connect SOS raskt. Alt du trenger å gjøre, er å holde SOS-knappen, som du finner ved kupélyset, inne i tre sekunder

Skulle uhellet være ute og du får tekniske problemer, kan du starte et anrop ved å holde knappen merket med PEUGEOT-løven (rett ved kupélyset) inne i to sekunder. En talemelding vil bekrefte at PEUGEOT er kontaktet.

EAT6-GIRKASSE

Nye PEUGEOT 208 er nå utstyrt med en EAT6 sekstrinns automatgirkasse på 1,2 PureTech 110 hk-versjonen, noe som gir en optimal kjøreopplevelse med minimalt drivstofforbruk. Den har dessuten Quickshift-teknologi som gir raske girskift uten avbrudd i drivkraften.

I tillegg er den nesten like energieffektiv som en manuell girkasse. Dette er mulig takket være redusert intern friksjon og momentomformere som låses ved behov for å unngå sluring.

I sum betyr dette at vi har kunnet redusere utslippsforskjellen mellom denne girkassen og en manuell girkasse til bare 1 g per km (med ISO-standarddekk). Dette betyr igjen at denne versjonen scorer høyt både når det gjelder kjøreopplevelser og drivstofforbruk.              

PureTech-motorer

Den 3-sylindrede motoren er  modulær og kompakt og kombinerer overlegen kvalitet med eksepsjonell ytelse, høy effektivitet og det siste innen teknologi. Den gir uovertruffen kjøreglede selv ved svært lave turtall og har en svært god balanse mellom dreiemoment og effekt. Dette teknologiske gjennombruddet betyr at drivstofforbruket og CO2-utslippene er redusert med opptil 25 % uten at det går på bekostning av effekt eller kjøreglede.

 Den nye PEUGEOT 208 har økonomiske bensinmotorer, alle med et drivstofforbruk på under 4,5 l per 100 km ved blandet kjøring.

 Turbo 1,2 l PureTech 110 S & S EAT6-versjonen leveres med den nye automatiske EAT6-girkassen og har et CO₂-utslipp på bare 104 g per km. Dermed setter den standarden for bensinmotorer med automatgir innenfor sitt segment.

BlueHDi-motorer

Samtlige BlueHDi-motorer i den nye PEUGEOT 208-serien tilfredsstiller Euro 6-standarden. (Europa)
 
BlueHDi-motorene kombinerer overlegen ytelse med et moderat drivstofforbruk og reduserte utslipp. Alle modellene i den nye PEUGEOT 208-serien har CO2-utslipp på under 95 g per km og nøyer seg med imponerende 3,6 l per 100 km. Dermed er 1,6 BlueHDi-motorene de mest økonomiske og drivstoffeffektive dieselmotorene på markedet med et rekordlavt CO2-utslipp på bare 79 g per km ved blandet kjøring for de drivstoffgjerrige modellene med 75 og 100 hk.

Alle, bortsett fra 1,6 l BlueHDi 75-versjonen, har Stop & Start-funksjon med forbedret tenning.

PARTIKKELFILTER OG SCR

BlueHDi-teknologien bidrar til lavere drivstofforbruk (i: Fra 3,0 l per 100 km ved blandet kjøring, i samsvar med direktiv 99/100/EF) takket være SCRi og FAPi
Ved å installere SCR før FAP (partikkelfilteret) i systemet har vi klart å oppnå følgende:
  • redusere NOx (nitrogenoksid) med opptil 90 %
  • fjerne opptil 99,9 % av alle partikkelutslipp
  • optimere CO₂-utslippene og drivstofforbruket (redusert med opptil 4 % sammenlignet med Euro 5-motorene)
  • raskere oppstart etter tenning (oppstart ved lav temperatur)

STOP & START

Stop & Start-teknologien er både rask, effektiv og stillegående og gjør det mulig å sette motoren i «standby» rett før og etter en stopp. Resultatet er bedre kontroll over drivstofforbruket og reduserte CO2-utslipp.
Når du slipper opp bremsepedalen, starter motoren igjen med én gang, helt uten støy eller vibrasjoner.

REKORDLAVT DRIVSTOFFORBRUK

Den nye PEUGEOT 208 med 1,6 BlueHDi 100 hk med femtrinns manuell girkasse, har nettopp satt en ny forbruksrekord for langkjøring. Rekorden ble satt på den franske testbanen Belchamp og godkjent av UTAC.
2152 kilometer ble tilbakelagt på 38 timer på 43 liter diesel, det vil si et gjennomsnittforbruk på bare 2,0 liter per 100 km. Denne andre rekorden bekrefter hvor overlegen Euro 6 BlueHDi-dieselmotorens teknologi er, og hvordan den kan bidra til å redusere CO2-utslippene.
Den nye Peugeot 208 setter dermed en universell standard for standardmodeller med forbrenningsmotor.
Meld interesse:


Tilbake til PeugeotKlikk her for mer informasjon

* Alle priser er veil. utsalgspris. Lokal frakt og leveringskostnader tilkommer.

Personvern